Supporting Students at the Wesley

Results of a Survey

Authors

  • Nikolett Rékasi John Wesley Theological College
  • Zsuzsanna Spanga John Wesley Theological College

DOI:

https://doi.org/10.59531/ots.2023.1.1.107-119

Keywords:

inclusive higher education, universal instructional design, students with support needs, students with disabilities, accessible higher education

Abstract

The study presents the conclusions of an investigation conducted at the John Wesley Theological College. The main goal of the survey was to explore the support needs of our students in order to become more inclusive towards students with disabilities and underprivileged students. We conducted a survey research among our students. According to our data our students need support in the following fields: digital curriculum base, peer-to-peer support and support network of professionals such as language teachers, psychologist, special educator, social worker and pastor.

References

évi CCIV. Törvény a nemzeti felsőoktatásról. [online] available at: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100204.tv [accessed 26 sep. 2022].

Fazekas, Á.S. (2018). Felsőoktatáshoz történő hozzáférés és a felsőoktatásban való részvétel vizsgálata a fogyatékossággal élő személyek vonatkozásában. [doktori disszertáció]

https://edit.elte.hu/xmlui/handle/10831/44521 [accessed 22 sep. 2022].

Fazekas, Á.S. (2021). Egyetemes tervezés a felsőoktatásban – jó gyakorlatok a tanulás maximalizálása érdekében. In: K. Vitéz, ed., befogadó egyetem-itt és most. [online] Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 173–185. Available at: https://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/33801/vitez-kitti-szerk-befogado-egyetem-itt-es-most-pte-btk-2021.pdf?sequence=1&isallowed=y [accessed 22 sep. 2022].

Higbee, J.L. (2009): Implementing universal instructional design in postsecondary courses and curricula. Journal of college teaching and learning (TLC), 6(8). https://doi.org/10.19030/tlc.v6i8.1116

Könczei, G, Hernádi, I. (2013): A fogyatékosságtudomány fő fogalma és annak változásai. In: Nagy, Z.É. (ed.). Az akadályozott és az egészségkárosodott emberek élethelyzete Magyarországon. Budapest: NCSSZI, 7–21.

Pliner, S.M. and Johnson, J.R. (2004): Historical, theoretical, and foundational principles of universal instructional design in higher education. Equity & excellence in education, 37(2): 105–113. https://doi.org/10.1080/10665680490453913

Story, M.F., Mueller, J.Ll., Mace, R.L. and Center, R. (1988): The universal design file: designing for people of all ages and abilities. Revised edition. Center for universal design, NC state university.

Varga, A., Deli, K. and Fodor, B. (2019). Felsőoktatás befogadóvá válásának szemléleti kerete és gyakorlati megvalósítása a Pécsi Tudományegyetemen. Educatio, [online] 28(4),755-766. https://doi.org/10.1556/2063.28.2019.4.7

Varga, A., Horváth, F. (2021): Befogadó egyetem – komplex intézményfejlesztési program a pécsi tudományegyetemen. In: Vitéz K. ed.: Befogadó egyetem - itt és most. pp. 13–25. Pécsi tudományegyetem, Pécs.

https://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/33801/vitez-kitti-szerk-befogado-egyetem-itt-es-most-pte-btk-2021.pdf?sequence=1&isallowed=y [ACCESSED 22 SEP. 2022].

Varga, A., Vitéz, K., Orsós, I., Fodor, B., Horváth, G. (2020): diverzitás és inklúzió a felsőoktatásban. – Educatio [online] 29(3): 449–464. https://doi.org/10.1556/2063.29.2020.3.8

Downloads

Published

2023-05-08

How to Cite

Rékasi, N., & Spanga Dózsáné, Z. S. (2023). Supporting Students at the Wesley: Results of a Survey. Opuscula Theologica Et Scientifica, 1(1), 107–119. https://doi.org/10.59531/ots.2023.1.1.107-119

Issue

Section

Education and Research