Hallgatók támogatása a Wesley-n

Egy kérdőíves vizsgálat eredményeinek bemutatása

Szerzők

  • Rékasi Nikolett Wesley János Lelkészképző Főiskola
  • Zsuzsanna Spanga Wesley János Lelkészképző Főiskola

DOI:

https://doi.org/10.59531/ots.2023.1.1.107-119

Kulcsszavak:

felsőoktatás, fogyatékossággal élő hallgató, inkluzív felsőoktatás, akadálymentes felsőoktatás

Absztrakt

A tanulmány a Wesley János Lelkészképző Főiskolán végzett kutatásunk következtetéseit mutatja be. A kutatás fő célja hallgatóink támogatási szükségleteinek feltárása volt annak érdekében, hogy befogadóbbá váljunk a fogyatékos és hátrányos helyzetű hallgatók irányába. Hallgatóink ​​körében kérdőíves felmérést végeztünk. Adataink szerint hallgatóinknak a következő területeken van szükségük támogatásra: digitális tananyagbázis, peer-to-peer támogatás és olyan szakemberek támogatói hálója, mint nyelvtanár, pszichológus, gyógypedagógus, szociális munkás és lelkész.

Hivatkozások

évi CCIV. Törvény a nemzeti felsőoktatásról. [online] available at: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100204.tv [accessed 26 sep. 2022].

Fazekas, Á.S. (2018). Felsőoktatáshoz történő hozzáférés és a felsőoktatásban való részvétel vizsgálata a fogyatékossággal élő személyek vonatkozásában. [doktori disszertáció]

https://edit.elte.hu/xmlui/handle/10831/44521 [accessed 22 sep. 2022].

Fazekas, Á.S. (2021). Egyetemes tervezés a felsőoktatásban – jó gyakorlatok a tanulás maximalizálása érdekében. In: K. Vitéz, ed., befogadó egyetem-itt és most. [online] Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 173–185. Available at: https://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/33801/vitez-kitti-szerk-befogado-egyetem-itt-es-most-pte-btk-2021.pdf?sequence=1&isallowed=y [accessed 22 sep. 2022].

Higbee, J.L. (2009): Implementing universal instructional design in postsecondary courses and curricula. Journal of college teaching and learning (TLC), 6(8). https://doi.org/10.19030/tlc.v6i8.1116

Könczei, G, Hernádi, I. (2013): A fogyatékosságtudomány fő fogalma és annak változásai. In: Nagy, Z.É. (ed.). Az akadályozott és az egészségkárosodott emberek élethelyzete Magyarországon. Budapest: NCSSZI, 7–21.

Pliner, S.M. and Johnson, J.R. (2004): Historical, theoretical, and foundational principles of universal instructional design in higher education. Equity & excellence in education, 37(2): 105–113. https://doi.org/10.1080/10665680490453913

Story, M.F., Mueller, J.Ll., Mace, R.L. and Center, R. (1988): The universal design file: designing for people of all ages and abilities. Revised edition. Center for universal design, NC state university.

Varga, A., Deli, K. and Fodor, B. (2019). Felsőoktatás befogadóvá válásának szemléleti kerete és gyakorlati megvalósítása a Pécsi Tudományegyetemen. Educatio, [online] 28(4),755-766. https://doi.org/10.1556/2063.28.2019.4.7

Varga, A., Horváth, F. (2021): Befogadó egyetem – komplex intézményfejlesztési program a pécsi tudományegyetemen. In: Vitéz K. ed.: Befogadó egyetem - itt és most. pp. 13–25. Pécsi tudományegyetem, Pécs.

https://pea.lib.pte.hu/bitstream/handle/pea/33801/vitez-kitti-szerk-befogado-egyetem-itt-es-most-pte-btk-2021.pdf?sequence=1&isallowed=y [ACCESSED 22 SEP. 2022].

Varga, A., Vitéz, K., Orsós, I., Fodor, B., Horváth, G. (2020): diverzitás és inklúzió a felsőoktatásban. – Educatio [online] 29(3): 449–464. https://doi.org/10.1556/2063.29.2020.3.8

##submission.downloads##

Megjelent

2023-05-08

Hogyan kell idézni

Rékasi, N., & Dózsáné Spanga, Z. (2023). Hallgatók támogatása a Wesley-n: Egy kérdőíves vizsgálat eredményeinek bemutatása. Opuscula Theologica Et Scientifica, 1(1), 107–119. https://doi.org/10.59531/ots.2023.1.1.107-119

Folyóirat szám

Rovat

Az oktatás és a kutatás