Attitűdök a párbeszéd és a kiengesztelődés jegyében
DOI:
https://doi.org/10.59531/ots.2025.3.1.37-48%20Kulcsszavak:
attitűd, közeledés, tolerancia, párbeszéd, vallásosságAbsztrakt
A vallások közötti további közeledés és a párbeszéd esélye nagymértékben függ egyfelől a vallási ismeretek, másafelől a közös vallási, közéleti, kulturális és politikai akciók gyarapodásától. A közeledés- és párbeszéd-készséget az is jelentős mértékben befolyásolhatja, hogy a vallások lényegi hasonlóságára vonatkozó nézetek, valamint olyan elméletek, mint a vallások transzcendens egysége milyen kulturális, gondolati, ideológiai és politika kontextusban jelennek meg. Csökkentheti esélyüket, ha ezek a gondolatok fundamentalista, vagy a tudomány és a vallás szokatlan (sokak számára áltudományosnak érzett) ötvözetét képviselő, vagy a szélsőséges politikai nézeteket is felvállaló „szkíta-hum-magyar” kontextusban jelennek meg.
Hivatkozások
Diós I. (szerk.) (2000): II. Vatikáni Zsinat dokumentumai. – Szent István Társulat, Budapest.
Béky G. (2005): Lótusz vagy kereszt. Katolikus kézikönyv buddhizmusról és kereszténységről. – Új ember 60(31): 8.
Csörgő Z. (2005): A metatudat, avagy „Az agy ábránd”. – In: Varga Csaba (szerk.), Metaelmélet, metafilozófia. Stratégiakutató Intézet Kht, Budapest.
Dulles, A. (2002): Krisztus a vallások között. – Mérleg, 38 (1): 15-26.
Farkas A. M. (2001): Ezoterikusok Haynau Baráti Köre. – Élet és Irodalom, 45 (30):15-17.
Griffiths, B.(2006): Kelet és Nyugat házassága. – Filosz Kiadó, Budapest.
Hankiss E. (1999): Proletár reneszánsz. – Helikon Kiadó, Budapest.
Héjjas I. (2005): A valóság kvatumfizikai szintje. – In: Varga Csaba (szerk.). Metaelmélet, metafilozófia. Stratégiakutató Intézet Kht., Budapest.
Horváth R. (2001): Konzervatív forradalom. – Demokrata, (jan. 4.) 20-22.
Kamarás I. (2003): Kis magyar religiográfia. – Pro Pannonia, Pécs.
Kecskés P. (2003): Tükör által homályosan. A tradíció, tradicionalitás, tradicionalizmus kétfajta értelmezése. – Ökotáj (31-32): 43-50.
Konnonenko, I. (2008): Scienceand spritulality. (Lecture at the Conference of Unified Theory II. Budapest, 16-19. 05.)
Küng, H. (1994): Világvallások etikája. – Egyházfórum, Budapest.
Lafont, G. (2007): Milyennek képzeljük el a katolikus egyházat? – Bencés Kiadó, Pannonhalma.
László A. (2001): Szellem, jobboldaliság, tradíció. – Sacrum imperium. 7. 3-8. https://www.sacrumimperium.hu/sacr0701.htm
Melton, G. (2000): The Post-New Age Spiritual Emergence Movement. – Cesnur.
Varga Cs. 8szerk.) (2005): Metaelmélet, metafilozófia. –Stratégiakutató Intézet Kht, Budapest.
Mund K.(2001): Kelet istenei Nyugaton. – Ethnographia (megjelenés alatt)
Tomka M. (2001): Inkulturáció. [hálózati elektronikus dokumentum]. Budapest, MTA Filozófiai Kutatóintézet, Akadémiai-Filozófiai Nyitott Egyetem.
Varga Cs. (2003): Az új világlátvány. http://www.metaelmelet.hu/pdfek/tanulmanyok/az_uj_vilaglatvany.pdf
Varga Cs. (2007): A globalizáció metafilozófiája. http://www.metaelmelet.hu/pdfek/tanulmanyok/a_globalizacio_metafilozofiaja.pdf
Varga Cs. Hogyan nőhetünk naggyá? [előadás]
Varga Cs. (2009): Egyesített elmélet: metafilozófia. http://www.metaelmelet.hu/pdfek/tanulmanyok/egyesitett_elmelet_metafilozofia.pdf
Vorgrimler, H. (2006): Új teológiai szótár. Bp. Gönczöl Kiadó.
Schuon, F. (2005): A vallások transzcendens egysége. – Kvintesszencia Kiadó, Debrecen.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóirat szám
Rovat
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Az OTS cikkeire a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivates 4.0 International Licenses Copyright Terms szabályozása érvényes.